Kunniavartiot

sekä -upseerit

toteuttavat perinteisen  jouluaaton kunniavartion

Ylöjärven kirkkomaan sankarimuistomerkillä.

Perinteinen jouluaaton kunniavartio toteutetaan pareittain, noin puolen tunnin (35min) vuoroissa.

Suunniteltu vartionpidon aika 24.12. on alustavasti kello 10.00 – 23.10.

Vartioon osallistuvan tulee olla Suomen kansalainen (myös yli 61 vuotiaat käyvät) . Kunniavartiossa olevan EI tarvitse kuulua maanpuolustusjärjestöön. Isänmaallinen ja perinteistä jouluaaton kunniavartiota kunnioittava henkilö on tervetullut mukaan yhteisölliseen aaton tapahtumaan.

Muistathan myös ilmoittaa hyvissä ajoin, mikäli perut vartio, jotta poissaoloosi voidaan reagoida ajoissa.

Ensikertalaiselle

* Luethan tällä sivulla näkyvät ohjeet ennen saapumistasi kunniavartioon (ohjeet löytyvät srk huoltorakennuksen pöydältä eli samassa paikassa, jossa varusteet puetaan).

* Saavuthan paikalle hyvissä ajoissa ennen kuin vartiosi alkaa.

* Ota omat mustat nahkahanskat sekä mustat maihinnousukengät tai vastaavat mukaasi. Muu varustus toimitetaan yhdistyksemme puolesta (lumipuku sekä karvahattu).

* Varaathan vartioon lämmintä vaatetta ja hyvää joulumieltä.

Jos  kiinnostus heräsi osallistua kunniavartioon jouluna, ilmoittautumisia otetaan vastaan:

Johanna Peltomäki

p. 044 308 1551 / sähköposti: johanna.peltomäki@hotmail.com

tai

Sami Rantanen sähköposti: sami.rantanen1@outlook.com

Ilmoitathan kellonajankohdan mikä sopisi sinulle parhaiten. Sähköpostilla tai soittamalla ja sopimalla saat asian sujuvasti hoidettua. Ota kaveri mukaan!

ILMOITTAUTUMINEN ON NYT AUKI!

Ohjeistukset ovat hivenen muuttuneet:

1. Tulethan vain terveenä! TÄNÄ VUONNA 2023 vartio toteutetaan osaksi vartionvaihdoilla ja osaksi ilman. Näin saamme mahdollisimman pitkäksi aikaa kunniavartion sankarihaudoillemme.

2. Vartion matka huoltorakennukselta alkaa aina 5min ennen tasatuntia eli omaa vartioaikaa esim. klo 10.55.

3. Tänä vuonna kunniavartiossa käytetään miehistövyötä pistoolikotelolla.

4. Talvipukujen ja karvalakkien vaihto tapahtuu parkkipaikan vieressä olevassa huoltorakennuksessa.

5. Omia varusteita voi käyttää, kunhan vartiolla on yhdenmukainen varustus esim. M58 ja miekka. Miekkaa käytetään vain PV: n juhlapuvun kanssa EI muiden asujen kanssa.

6. Varusteet palautetaan vartion jälkeen takaisin omille paikoilleen huoltorakennukseen.

Johanna Peltomäki                                                                                                        p. 044 308 1551 / sähköposti: johanna.peltomäki@hotmail.com                                 tai

tai

Sami Rantanen sähköposti: sami.rantanen1@outlook.com

Pysyväisohjeistus kunniavartion käytännön toiminnasta:

jouluaaton_kunniavartion_ohjeistus

Yleinen palvelusohjesääntö: